Wednesday, August 19, 2009

Program Gerak Padu Rukun Tetangga Daerah Klang

KRT Bandar Sultan Suleiman Fasa 4 telah menyertai Program Gerak Padu Rukun Tetangga anjuran Jabatan Perpaduan Negara Dan Integrasi Nasional pada 19 Ogos 2009, bertempat di Dewan Serbaguna Pejabat Daerah Klang. KRT Fasa 4 telah diwakili oleh Pengerusi KRT Fasa 4, Encik Zamani Haji Hasan serta beberapa AJK yang lain.

Di dalam program ini, KRT telah diberikan taklimat oleh wakil dari Takaful Ikhlas, Encik Shahrul Azmi Bin Haji Abd Rahman ; berhubung dengan Skim Takaful Kemalangan Diri untuk Ahli Rukun Tetangga. Skim ini meliputi Ahli Jawatankuasa KRT, Ahli Peronda SRS dan Jawatankuasa Jiran Wanita di setiap KRT di seluruh Malaysia.

Skim ini diwujudkan oleh pihak kerajaan melalui Syarikat Takaful Ikhlas ke atas semua ahli rukun tetangga yang berdaftar di bawah JPNIN di seluruh negara yang bermatlamatkan untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan ahli-ahli KRT yang sentiasa terdedah kepada pelbagai risiko kemalangan.

Di samping itu juga, skim ini diharap dapat meringankan bebanan kewangan ahli-ahli KRT yang disebabkan oleh kemalangan yang tidak diduga.

Justeru, kepada peronda-peronda SRS KRT Bandar Sultan Suleiman yang menyertai Skim Rondaan Sukarela tidak perlu bimbang kerana keselamatan mereka ketika bertugas kini lebih terjamin dan dilindungi.


LAPORAN TUNTUTAN INSURANS KEMALANGAN BERKELOMPOK AJK RT DAN PERONDA SRS, SELANGOR DARUL EHSAN

BIL NAMA KRT KEMALANGAN TUNTUTAN JUMLAH
1 Zakarian
B. Basiron
KRT Seksyen 5
Hulu Langat
Kemalangan
Jalanraya
Meninggal
Dunia
RM18000
2 Fahrizul
B. Sarjuni
KRT Parit Baru
Sabak Bernam
Kemalangan
Jalanraya
Meninggal
Dunia
RM18000
3 Md Jailani
B. Nasir
KRT Zon C
(Dahlia Apartment)
Terjatuh Dari
Bumbung
Cedera RM103
4 Muhammad Noor
B. Borhan
KRT Zon B
Taman Putra Perdana
Terjatuh
Bersukan
Cedera RM40
5 Thanaletchumy
A/P P.Alagirisamy
KRT SS19/A
Subang Jaya
Dihempap
Kipas
Cedera RM500


Untuk keterangan lanjut, sila layari laman web Takaful Ihklas di www.takaful-ihklas.com.my


KRT - Bersatu Terus Maju


No comments:

Post a Comment